dinsdag, augustus 10, 2021

Ieder zijn mening of mag dat ook al niet meer ? #EddyDemarez

 Laat ik eerst voorop stellen dat mensen beoordelen op hun geaardheid, cultuur of huidskleur not done is voor mij. Beledigingen in de naam van vrije meningsuiting kan ook niet volgens ikke. We moeten elkaar respecteren zoals we zijn. 

Wel heb ik moeite met de reactie op de botte uitspraken van Eddy Demarez. Iedereen weet hoe het moet en niet moet. De ene praat het goed, de andere eist zijn ontslag. Dit is weer typisch hoe men op sociale media met dergelijke zaken omgaat. 

Een man als Demarez staat hoog aangeschreven en velen zullen hem niet durven of mogen tegenspreken. Zo gaat dat nu eenmaal bij mensen die "niveau" hebben.  Ooit zoiets dergelijks meegemaakt op het werk en niemand die de persoon mocht repliek geven, want hij was graag gezien bij de baas en deed dus zijn werk goed.

Waar ik voor vrees is dat de tussenkomst van Unia voor veel mensen olie op het vuur zal zijn. "We mogen niets zeggen" hoor ik nu al in mijn hoofd gescandeerd worden.  In rechtse kringen zal de haat tegen al wat holibi en transgender is alleen maar groter worden.  

Mijn vraag nu is : "is een proces over dergelijke uitlatingen het nu echt waard ?"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Seks in de Bijbel !

Hooglied getuigt van Gods aandacht voor het hele leven. Het boek is erop gericht jongeren op een gezonde manier voor te bereiden op de omgan...