woensdag, juni 16, 2021

Realistischt versus absurd !

 In al die jaren dat ik blog heb ik diverse typetjes ontworpen en laten groeien. Het bekendste is natuurlijk Nonkel Juul, (natuurlijk = als je vaste lezer bent). Bieke kwam er later ook bij en vanaf dan werden de verhalen steeds maar gekker. Op een bepaald ogenblik besloot ik die verhalen een eigen weblog te geven, kwestie dat men niet moet zoeken tussen andere blogs om al dan niet een rode draad te vinden. Deze blog heet nonkeljuul.wordpress.com. Niet bijster origineel, maar wel herkenbaar.

Het vreemde aan de reacties over die verhalen/blogs is dat niemand zich stoort aan de avonturen van de kleine meisjes in hun badkuip die in de keuken van het wuuf van nonkel Juul staat. Badderen terwijl zowat de mannelijke helft van het dorp zit toe te kijken. Ook op "wuuf" krijg ik nooit negatieve reacties terwijl dat net zo oneerbiedig is als het nederlandse "wijf". 

Door het groeiende aantal personages en ook omdat ik eens een andere richting wil inslaan met enkele personages heb ik een nieuwe blog gelanceerd : 

verhalenuiteenvreemddorp.wordpress.com

De kolder is daar niet van de partij. Wel een donkere wereld waar misbruik, huigelarij, corruptie, incest enz aan de orde komt.   Sommige lezers vinden die verhalen niet kunnen en da's hun goed recht. Wel vergeten ze dat dit slechts fictie is. Losse zinnen en soms hele paragrafen die ik verzonnen heb, nieuw of herwerkte uit de avonturen van nonkel Juul. 

Ik vraag me af moest ik schrijven over iemand die met plezier vrouwen in stukken snijdt nadat hij ze verkracht en gewurgd heeft, zou ik dan ook negatieve reacties krijgen. Moet ik toch eens proberen met zo'n verhaal, maar nu niet. Daar heb ik momenteel geen inspiratie voor. 

Ben ik dus toch knetter ?

:)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Seks in de Bijbel !

Hooglied getuigt van Gods aandacht voor het hele leven. Het boek is erop gericht jongeren op een gezonde manier voor te bereiden op de omgan...